Hop til indhold

Plejemor for killinger, erfaringer


Signe

Recommended Posts

Hej!

 

For et par dage siden blev jeg skrevet på listen hos Dyrenes Beskyttelse, til at de kan ringe til mig når de får et kuld killinger ind. Er der nogle herinde som erfaring med at have killinger i pleje? I så fald, hvor lang tid er der cirka gået, før de ringede til jer? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er det jo slet ikke sikkert de ringer til dig, det kommer jo an på om behovet for yderligere plejefamilier opstår.

 

Ja, jeg har passet plejekillinger tidligere, men ikke gennem DB..hvad er det du gerne vil vide omkring det?

For jeg håber da, at du har erfaringer med at passe små killinger og at DB ikke bare skriver nogen på en liste uden at have sikret sig folks kompetencer.

Jeg synes det i forvejen er betænkeligt, at DB uddelegerer opgaven med at passe killinger på under 12 uger, når det faktisk er sådan i henhold til lovgivningen, at DB (og andre lignende organisationer) er de eneste der faktisk må modtage og tage sig af moderløse killinger på under 12 uger, medmindre plejepersonen får udstukket en dispensation fra loven.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...