Hop til indhold

To store neutraliserede hunkillinger kan ikke enes.


tubs

Recommended Posts

Hej.

 

Vi er nye i forummet, og har brug for lidt rådgivning.

 

Vi har fået (læs købt) to killinger fra et internat. De er 14 måneder, og vi har haft dem et halvt år.

 

Indtil for ca en måned siden sov de sammen i sofaen og andre steder, slikkede hinanden, og legede sammen.

 

I dag hvæser de og slår ud efter hinanden. Nok mest sådan, at den ene er aggressiv, og den anden undviger og søger væk.

 

Der er ikke længere den store kærlighed i mellem dem.

 

De er neutraliserede, og vi fik dem som et søskendepar der ikke måtte skilles.

 

Der bliver leget ganske meget med dem begge, og de færdes både inde og ude.

 

 

Vi tænker, om det måske er noget skidt med to "store" hunkatte sammen - trods sterilisation - og, om de kat blive så uenige, at den ene pludselig vælger at løbe hjemmefra.

 

Hvad kan og skal vi gøre ? Vi vil selvfølgelig helst beholde begge katte.

 

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Åh- de katte!

 

Jeg føler mig selv som en domptør i tre cirkusmaneger af og til...

 

Jeg afbryder optræk til slagsmål, SÅ ER DET NOK! Og små kommer Blå ud "Er du ikke lidt understimuleret?!"

Så nogen gange laver han bal i gaden med vilje... (Katte er gode til at opdrage på os!)

Og pt ligger han med sin halvlillesøster, der aldrig har være bange for ham. il gengæld synes storesøster at hun af og til liige skal have at vide, hvor stolen står.

 

Og Anton er bange for Blå, men vil tæve Bimseblå, der ellers kommer ud af det med resten, mens Plå vil tæve Pind, mens Pølse er lidt nervøs ved Plå. Som Klæbe så sætter på plads....

 

Det er en hel soap-opera! De eneste der aldrig slår er Mini og Lille Sorte. Mini elsker sin mor, og render i måsen på hende, kærligheden er dog ikke gengældt.

 

Men det er nok sværere med kun to katte- har du prøvet at aktivere dem med legetøj? Altså aktivt lege?

 

Det kan være den forsigtige måske er mere til en type leg fx at sidde i en hullet papkasse og gribe fjerlegedimsen indefra, mens den anden måske mere skal rendes træt, ved at jagte legetøjet rundt.

 

Min Blå bliver al fald supertræls og keder sig meget, hvis der ikke sker nok! Han er ikke dum, og temmelig energisk.

 

Mvh

Tine- nu må det godt blive sommer, så vinduet kan stå døgnåbent...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...