Hop til indhold

Katten beklager sig om natten


Rasmus Leth

Recommended Posts

Vore kat er 3-4 år gammel og har fungeret godt indtil nu.

 

Hun er steriliseret og født døv (hvid kat).

 

hun bor i hus og har egen katteklap. Hun er altid blevet lukket 'ude' om natten, dvs. I bryggers hvor hun kan gå ud, sove eller spise. Ifm med at blive lukket ud om aftenen får hun noget dåsemad, ellers har hun adgang til kattekiks og vand resten af døgnet.

 

hun er desværre begyndt at beklage sig voldsomt og natten udenfor og hun vil ikke ret gerne ud. Ofte spiser hun ikke sin dåsemad. Hun har et fast sted i hækken hvor hun opholder sig og sover(?). Men da hun er døv er det ikke blot mijaw, men voldsomme beklagelser. Ørepropper hjælper desværre kun lidt og det undre mig at naboerne ikke har klaget endnu. Jeg har forsøgt med bedre dåsemad fra dyrehandelen, men det hjalp ikke.

 

hun får ikke lov til at komme ind om natten og forstyrre vores søvn eller vælte ting ned fra vindueskarmen(fordi hun sikkert ville sidde og holde øje med fugle og dyr fra vindueskarmen).

 

men hvad gør jeg så ?

 

Sidste udvej er at komme af men hende, men det vil vi helst ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nogen gange forstår jeg altså ikke hvad visse mennesker i det hele taget vil med en kat.

 

Hør nu her, I har en meget handicappet kat.

 

Først og fremmest er jeg af den mening, at hvis man kunne høreteste nyfødte killinger, burde døve katte aflives pronto.

 

Men nu fik staklen så altså lov at leve, og så får den en uansvarlig ejer der lukker den ud....en kat der mangler en af sine allerallervigtigste sanser i forhold til at begå sig uden for.

 

Nu er katten så blevet ked af at være udenfor og kalder højlydt...men tænker ejeren over, at det er der sikkert en grund til..... katten er måske blevet skræmt fra vid og sans af et eller andet der har overrumplet den...og nu er den utryg....nejnej, ejerne tænker KUN på, om naboerne klager over katten og at det er udelukket at have den indenfor, for tænk nu hvis den forstyrrer nattesøvnen eller skulle komme til at vælte noget.

 

Jeg synes faktisk ikke, at komme af med katten er sidste udvej....jeg synes at for kattens skyld ville det bedste udvej at I kom af med den (altså som i fik den aflivet) Og at I så erkender, at katte er nok ikke det I skal have, for man kan altså ikke forme katte efter sit eget forgodtbefindende så de tilpasser sig menneskets behov.

 

Og især ikke en meget handicappet kat, hvor I faktisk er ret heldige med, at den kun vræler op om natten....mange andre døve katte vræler højt og gennemtrængende i alle deres vågne timer...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...