Hop til indhold

Lopper! Arghhh!


Belinda

Recommended Posts

Katten har lige fået sin månedlige loppekur. Her få dage efter har jeg fået noget der vældig meget ligner loppebid, og som klør så jeg er ved at blive vanvittig! Mit spørgsmål er: Er det korrekt at disse bæster dør af sig selv? Eller skal man til at have gang i den helt store hovedrengøring af hjemmet? De ligger jo æg i massevis så nogle, men når jeg læser på nettet får jeg forståelsen af, at de ikke kan leve på mennesker. Så nu hvor katten er behandlet og de ikke kan hoppe derhen, vil de altså automatisk uddø eller??

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak.. elsker nemlig loppecirkusset.. eller noget..:-(

Men sjovt du nævner myggene. Det var nemlig min første tanke. De plejer altid at vende snablen direkte i min retning, så snart det er sæson for dem. Troede bare det var alt for tidligt med myg nu! Men åbenbart ikke så. Så er det måske alligevel bare dem der er på spil:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er både muligt og sandsynligt, at lopperne går på dig. dels sidder de ikke på værten til stadighed, og så er der loppeæg/larver.

 

Det sidste kan man støvsuge/gulvvaske sig ud af.

 

Jeg har lige kæmmet min kat (nok det største loppeoffer), der var altså mange - som i mange. men der kan man hælde lusekammens indhold i vand med en dråbe opvaskemiddel. (Så drukner de).

 

Og har de ligget på min seng- VED jeg, de har lopper!

Man kan så spraye sin seng med Trinol, men det er jeg så (mærkeligt nok!)- ikke vild med.

Det der, man kommer i nakken- får åbenbart lopperne til at bide meget, og kattene til at klø sig.

 

Det er ikke så effektivt, men rasende dyrt. Så jeg kæmmer, støvsuger- og vasker gulve i hedt vand. Plus kattenes tæpper kommer ud at hænge i nogen dage.

Ellers vaskes de- men det slider meget på de uldne tæpper- så luftning- kan også gøre det.

Link til kommentar
Del på andre sites

**Her få dage efter har jeg fået noget der vældig meget ligner loppebid, og som klør så jeg er ved at blive vanvittig**

 

ja, du er så også en af dem, der ikke kan tåle loppebid. Og selvfølgelig bider de mennesker, og især hvis kattene lige har fået kur så der ikke er noget ved at hoppe på dem.

 

Eneste lyspunkt er, at lopperne ikke kan formere sig ved at bide dig og suge blod...det kræver et værtsdyr...og hvis det er kattelopper, er det katte der kan levere "brændstoffet" til loppernes æglægning.

 

m.h.t. dit spørgsmål, så ja....du skal, hvis du vil af med lopperne, i gang med den helt store tur i hjemmet.....grundig støvsugning, på alle falder, i hjørner og kroge, i møbler...ja alle steder hvor kattene kan tænkes at have befundet sig så der er drysset loppeæg af.

 

og derefter skal hele hjememt sprøjtes med middel der slår lopper OG loppeæg ihjel.

 

For ellers sker der bare det, at du behandler kattene forebyggende med de anbefale intervaller....men lopperne klækkes løbende fra alle de æg der ligger hvis de ikke slås ihjel.....og derfor kan lopperne stadig finde på at forsøge sig på kattene....men værre endnu, du vil hele tiden blive angrebet af lopper og bidt så du kommer til at ligne noget der har camperet i en myggesværm i en uge...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 months later...
Vi fandt et Spot-on loppemiddel, der tog alt.

 

Den der reklameskodside du også her linker til giver jeg NADA for,

 

Og der findes absolut ikke et Spot-on-loppemiddel der dræber de mange tusindvis af loppeæg der ligger i hjemmet, og som ligger tørt og godt, og kan gøre det i flere år før de klækkes. Spot-on-midler virker der hvor det hældes på, nemlig på dyret og ingen andre steder.

 

Så jo, hvis man vil af med loppeplagen, så skal dyrene behandles med noget der afliver lopper/loppeæg på dem, derefter forebyggende behandles SAMTIDIG med, at boligen behandles...ellers sker der det, at lopper fortsat klækker, springer på både dyr og mennesker....og det kan de så gøre i flere år til der ikke er flere æg tilbage.

 

Og det selv om dyrene behandles punktligt efter forskrifterne.

 

Den eneste forskel er, at nok angribes dyrene fortsat af lopperne når de klækker, men de midler dyrene behandles med skulle forhindre, at lopperne kan formere sig.

 

men gener og ubehag fra loppeangreb vil alligevel være der.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...