Hop til indhold

På mandag


Pinny

Recommended Posts

Skal Mis Michel se dr dyr, som så har sagt, at hvis hun skal opereres, så beholder de hende, da jeg går til træning tirsdage og torsdage.

Det er lidt besværligt!

 

Det bliver mere besværligt, når Falck så kan hente mellem 7.40 og 8.10.

Vi skal også kun være der- klokken ni.

Selvom handybussen som regel er er 5-15 minutter forsinket. Så er Falck, som regel før. (Ej ikke altid- da jeg sidst skulle have røntgen af mine knæ- helt i Svendborg- var de forsinkede.)

 

Nå, det bliver en sjov morgen for katten og mig. Dr dyr kunne nu godt huske hende, som katten med brok.

Link til kommentar
Del på andre sites

Bil- joe- men det koster da også rigtigt mange penge!

Ingen af os har kørekort- og biler koster lo det hvide ud af øjnene i forsikring, brændstof og reparation.

 

Vores omkørende dyrlæge er nu i sving igen efter sin barsel. (hun snippede Bimseblå), men jeg synes ikke rigtigt en bok/tandoperation- hjemme- er betryggende. Eller- en gravid hunkat.

Kastration- eller whatever- ville være fint nok. Bimseblå var meget mere rolig, selvom han ikke var tam. Nu får jeg "sovende katte" hjem- og de er ikke nær så rolige. Nogen af mine tåler nakosen dårligt- så de vågner og er pludselig helt væk. Jeg var da nervøs for om, de var døde.

 

Men jeg mærkede dem på ørene og eller øjenæblet. Rart var det ikke!

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det koster da at have bil, korrekt. Og uden kørekort dur det jo slet ikke, det koster jo en vis legemsdel ud af bukserne, blot at få sådan et nu om dage..

 

 

Jeg synes sgu ikke det lyder helt betryggende hvis du får katte hjem i den tilstand, at de er helt væk så du er i tvivl om de lever....De fleste dyrlæger venter altså til dyrene er nogenlunde vågnet op igen, hvilket jeg også mener er det mest hensigtsmæssige...

Link til kommentar
Del på andre sites

Så kom vi afsted, og jeg blev hentet klokken otte! Men det viste sig, at dr dyr havde tid allerede, så jeg blev kørt hjem igen med samme Falckmand. Det var jo godt nok! :rolleyes:

 

Mht til Michel, så vil de evt operere hende i dag, og under alle omstændigheder beholde hende i et par dage, da hun sidst (for fem år siden!) helede så dårligt op/fik såret til at gå op- 2 gange.

 

Nu krydser jeg fingre!

 

Mht dyrlæger, så boede de altså kun 6 km fra os- indtil de flyttede til Otterup... Jeg har valgt at blive og vente flere gange, så Falck ikke skulle trille mig frem og tilbage flere gange på en dag (eller før Falck: Taxa- det var r*vdyrt!).

 

Jeg får sovende katte hjem, da jeg er "vant" til det (erfaren), men at nogen af dem reagerer på den måde (vågner- går ud som et lys) er *ikke* almindeligt. Nu ved jeg det så, hvem det er, og de har fået et notat i dr dyrs filer. Det var skræmmende første gang! Nu ved jeg det så, og jeg har ikke haft nogen, der døde af narkosen.

 

Derimod kender jeg til nogen, hvis hund lige blev løftet ind i bilen- så døde den- på dyrlægens parkeringsplads... Der er altid en risiko ved narkose! Selv reagerer jeg også på det på en stresset måde: Vågner og er alt for frisk, til jeg kommer hjem- hvor jeg så skal sove i to dage.

 

Nå tilbage til Michel: hun har åbenbart noget lidt sart bindevæv, så hvis det ikke holder- er det altså en aflivning. Det sagde jeg også sidste gang! Hun er en sød kat, men jeg er ret striks med at man ikke skal kurere på alt. Og hun er så meget: Ud skal jeg ud... at hun aldrig har kunnet være indekat. Vi fik hende for 7 år siden da hun var urenlig inde, her har det aldrig været et problem.

 

Mvh

Pinny- der i sit næste liv må holde sig til vandrende pinde!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var heldigvis "kun" navlebrok, og så fik hun fjernet noget fedtknuder, (tror jeg det er), så hun er kommet hjem i dag (fredag). Nu skal hun holdes inde i 10-12 dage- oooogggg...

 

Hun kom hjem, drak læænge (vores vand er bedre end noget andet) spiste- og ville ud!

 

Nu har vi også kun 10 andre katte, der er vant til at komme ud (heraf kan mindst to åbne døre- den ene yderdøren, når han vil ind), så det bliver dejligt stressfrit- Nooot!

 

Men, hun har det godt nok: Spiser, drikker, går på bakke- og glor bønfaldende på os/kradser på dørene. UD vil hun.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...