Hop til indhold

Hjælp


Casper Eriksen

Recommended Posts

Tjae, der er jo sådan set to muligheder:

 

1: Få katten aflivet

2: Henvend jeg til et internat (Dyrenes Beskyttelse, Kattens Værn o.s.v.) og betal for at få dem til at tage katten ind til formidling, så den får et nyt hjem på den måde.

 

 

Og så sidder man igen og tænker, hvorfor skal katten nu væk?

 

Er katten i sin tid anskaffet på trods af forbud mod dyrehold?

Flytning til bolig hvor dyr ikke er tilladt?

Andet?

 

Nej okay, der kan være flere årsager til det er nødvendigt at skille sig af med kæledyr.

Desværre er det bare altid dyrene der bliver tabere hvis de blev anskaffet uden at tænke over konsekvenserne hvis f.eks ulovligt dyrehold opdages, eller hvis man f.eks ikke har et roligt og stabilt liv uden flytninger, hvor det ofte er svært at finde bolig med tilladelse til dyrehold.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er meget, meget sjældent, at katte angriber uopfordret ;-)

 

Og HVIS den tilsyneladende angriber uopfordret (= angriber for at bevidst gøre skade og ikke bare angriber som led i forsøg på leg) , så er der kun EN vej for sådan en kat, og det er AFLIVNING, fordi sådan en kat der ikke er rask i hovedet, og dermed et potentielt problem for andre mennesker, den sender man ikke videre ;-)

 

Så altså, som hovedregel: kun katte med en eller anden defekt/sygdom vil uopfordret angribe mennesker....hvilket er langt den sjældneste årsag til katteangreb.

 

De absolut fleste angreb fra katte skyldes provokation umiddelbart før angrebsøjeblikket eller senskader/uheldig adfærd som skyldes forkert behandling/håndtering tidligere i kattens liv, og som har givet den en problemadfærd ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nogen katte kan altså rive- uprovokeret. Min gamle vildkat gjorde det- og min lille dreng, blev ked af det. Nå kattemissen gik i klomode.

 

Man *KAN* aflære katten dette (sagde hun, mens Pølse nappede mig i armen!), men det tager tid- og kræver at barnet forstår , at katten ikke er"ond"- og man holder op med at lege. med det samme- det ikke er sjovt. Ikke alle kan!

 

Så er det bedre- at få katten aflivet.

Børn, skal ikke opleve, at den "søde" kat reagerer på en måde, der gør ondt!

Imeden jeg skev dette: "Duttede" Pølse mig 5 gange med poten- og nappede 2 gange.

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså- børn kan lære at forstå, at katten lige pludselig- reagerer modsat og slår/bider fordi, det er for rart. Men det kræver børn og voksne i en vis alder!:rolleyes:

 

Og at man altid tager hænderne roligt væk- om det så er en hundehvalp/killing- whatever. Det, der er sødt og nuttet- med små dyr- er ikke sjovt med de store! Det er vigtigt man siger fra/holder op med at lege.

 

Mine- har aldrig bidt i ledninger (vi har en zingillion kabler!) fordi, jeg tager dem væk: "Se her, det hér må DU gerne lege med!" Og så leger man 5-10 minutter med kræet. Af samme grund hvæsser mine ikke kløer i B&O højttalerne.

 

Men det kræver, at man vil!

 

Min (nu ret fhv) vildkat vil nu gerne lege med musen/fingrene på tastaturet. Men han kradser ikke: jeg tager hånden under- så kradser/ælter de ikke.

 

Jeg er ikke ufejlbarlig: ALLE mine bukser får huller på lårene.:cool:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...