Hop til indhold

HJÆLP! Min birma har øjenbetændelse!


Sophie

Recommended Posts

Jeg har en birma på 3 år der nu ser ud til at have fået øjenbetændelse i den ene øjenkrog.

 

han kniber ikke med øjet og ser ud til at ikke at være irriteret som sådan, men det væsker en smule og ser betændt ud.

 

kan jeg købe øjendråber eller andet salve på apoteket der kan være beregnet til dyr, eller i en dyrehandel, eller kan jeg kun få det hos dyrelægen?

Link til kommentar
Del på andre sites

Sandsynligheden foreligger, at katten er kommet til skade med øjet og derfor der er kommet betændelse...en kat på dne alder får ikke bare sådan lige øjenbetændelse, med mindre den bliver smittet med en eller anden infektionssygdom og har andre symptomer.

 

Og det kræver et dyrlægebesøg, både for at konstatere om der er tale om en ridse i øjet eller hvad årsagen er, men også fordi det eneste du må bruge at komme i øjet er receptpligtig øjendråber elelr øjensalve...eller også, hvis der ikke er sår i øjet, at skylle med sterilt saltvand (fås på apoteket, øjenskylleampuller)...og endelig ikke noget med at skylle i kamillete, som nogen stadig råder til...det er et meget dårligt husråd, som kan gøre tingene værre

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...