Hop til indhold

tobiask

Recommended Posts

Hej med jer :-)

 

Jeg har netop anskaffet vores killing på 3 måneder en stuebambus. Først og fremmest er jeg lidt i tvivl om, at det er en rigtig stuebambus. Navnet på den her er Pogonatherum Monica - men hvad jeg umiddelbart kan læse mig frem til, så er det det samme som Pogonatherum paniceum (Stuebambus/Mini Panda Bamboo). Er der nogen der har noget erfaring her?

 

Nå.. men vi fik sat planten i en potte og op i vinduet. Katten gik i den med det samme og efter 5 min. begyndte hun at gnaske løs af det. Skide fedt... tænkte jeg. 10 min. efter, begynder hun at sige "miav miav miav" x og så trækker hun sig sammen et par gange som en harmonika og brækker lidt gylp og et par blade op igen.

 

Jeg tænker det er meningen... men så går hun op og spiser af den igen efter hun har brækket sig. Så jeg har fjernet planten nu. Jeg skal lige høre jer... skal jeg regne med at hun æder af den konstant og brækker sig alle steder nu eller hvordan? Hvad er jeres erfaringer med dette?

 

På forhånd mange tak for hjælpen :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Minibambus/stuebambus, og ja navnet "Monica" er bare fordi det er en variant indenfor gruppen af minibambus.

 

Og korrekt at katte spiser grønt med det formål at komme til at kaste op.

 

Normalt er det noget katte gør for at slippe af med ufordøjede ting de har spist og som samler sig i maven...altså for fritgående kattes vedkommende ting som fjer, pels, knoglerester og den slags....og for alle kattes vedkommende hårboller, altså kattens egen pels som den ved soignering af pelsen kommer til at sluge.

 

Så omkring hvilken slags grønt katte bør have, så lad mig med det samme sige, at jeg kunne aldrig drømme om, at give mine katte en bambusplante..frygten for, at de æder noget af stænglen af den eller at midterribben i bladet er for stiv og de æder den gør at de ikke skal have det.

 

Men græs...og i mangel på adgang til græs i naturen, så kattegræs som man kan være heldig at købe visse steder, men ellers selv sår og driver frem hvilket er meget billigere.....kattegræs er faktisk slet ikke græs, men består af unge kornplanter, altså fortrinsvis hvede.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...