Hop til indhold

Ensom killing?


Jana

Recommended Posts

Igår aftens fik jeg en lille killing på ca. 8 uger - Han er meget sød, legesyg og elsker opmerksomhed. Det er sommerferie nu, og derfor har jeg alle dage, untagen hvor jeg skal til arbejde to gange om ugen, at være hos ham. Men, problemet er, at jeg bekymrer mig lidt om efter sommerferien, da skolen starter igen. Jeg tænkte så, om det var bedre at skaffe ham en ven? Han kan ikke lide at være alene, og begynder straks at klø på døren og græde hvis jeg går et øjeblik. Men han er også fra et stort litter, med 6 killinger, så han er sikkert vant til andre at lege med.

Penge er intet problem, men jeg ville vide om hvordan jeg får dem til at blive venner? Er det læt da han er så ung?

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, det er faktisk bedre at levere den tilbage hvor den kom fra, ja faktisk er det ikke bare en god ide, men noget du SKAL...fordi du har faktisk begået noget ulovligt ved at anskaffe dig en killing der ikke er fyldt 12 uger.....OG det gælder uanset hvilke undskyldninger der så måtte være for at tage den med hjem.

 

Sælger har også begået noget strafbart ved at fjerne killingen fra sit hjem før den er 12 uger

 

Loven er ganske klar, det eneste tilfælde af anskaffelser eller afhændelser, altså det der i loven kaldes overdragelser, der er lovlige, af killinger under 12 uger, det er når moderløse killinger indleveres på et internat eller til en der har en diegivende ammekat der vil tage killingen til sig...

 

 

Jeg synes simpelthen det er under al kritik, at man ved anskaffelse af dyr, i det mindste ikke bare sætter sig ind i dne allermest elementære lovgivning omkring det.

 

 

Du risikerer at katten vokser op og bliver dybt adfærdsforstyrret grundet de vilkår den nu lever under....alene i alt for ung alder

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved allerede det med 12 uger, men jeg ku ikke lade den lille være :) Den kone jeg fik den fra, havde funnet de 6 killinger ude sammen med deres døde mor. Derfra tjekkede hun, om nogen åtte dem, men igen - Hun havde selv en kat derhjemme, der ikke så ud til at kunne enes med killingerne, så hun kunne ikke beholde dem selv. Hun gav dem så væk.

 

Det var meningen at den killing jeg har nu, skulu til en anden dame. Men hun havde også en kat og killinger, og prøvede så i en tid at få dem til at blive venner, men det nyttede ikki. Det var så sagt, at killingen skulle aflivest. Det var der jeg ringede, fordi at den damen havde killinger der var 12 uger, men de var alle sammen optaget. Hun fortalte mig så om denne yngre killing hun havde på ca. to måneder, og sagde at den skulu aflivest fordi ingen ville have den. Så jeg tog den.

 

Har ofte funnet killinger på 4 uger eller ældre og har opfostret dem :)

 

Jeg vidste bare ikke helt, om den ville have det bedre med en ven - Prøvede at søge på google og spørge rundt, men der kom bara alle mulige svar!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen uanset hvad, så er det stadig ulovligt :mad:

 

Og ofte er det faktisk også det bedste at få sådanne killinger aflivet, og denne her har åbenbart allerede været flyttet rundt med..

 

Men ja, helt klart har den det bedre med en ven når den er så lille.....en killing så tæt på i alder som muligt, men altså 12 uger er jo minimum.

 

Men har du også overvejet hvad udgifter der er forbundet med at have kat...og to af slagsen.

 

Ordentligt foder først og fremmest.

 

og de skal kastreres/steriliseres og øremærkes.

 

Der skal tages højde for uforudsete udgifter hvis de bliver syge o.s.v...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...