Hop til indhold

Studerende + lektier + bøger + katte


Gæst xoxo

Recommended Posts

Hej alle, jeg er her ny på "katteforum.dk".

Først og fremmest elsker jeg katte! Efter sommerferien skal jeg starte på gymnasiet.

Jeg har tidligere haft en killing på 12 uger, og jeg fik næsten ikke min søvn, da den hele tiden vækkede mig oppe hverdag klokken omkring 04...

Derfor så gav jeg den tilbage til den ejer, jeg købte den fra.

Jeg har prøvet med en killing, og som sagt så fungerede det ikke.

Så tænkte jeg på at købe en ældre kat, den er 6 år. (Jeg har ikke bestemt mig endnu.)

Men jeg er lidt i tvivl om, at jeg kan passe den. Altså hvis der er andre studerende der har en kat, og passer sin skole, ville I så ikke råde mig til noget?

Jeg ville gerne tage en fornuftig beslutning....

Hjælp.. :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det burde være så enkelt, at når du er så meget i tvivl, så skal du IKKE anskaffe en kat ;-)

 

Når man anskaffer kat skal man være villig til at acceptere alle de krav dyret stiller, de ulemper der kan være forbundet med anskaffelsen o.s.v.

 

Og når du efter kort tid med en killing gav op, så nej....du er ikke parat til at have dyr.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke så meget med at passe en kat, og være parat til at passe en kat.

Jeg kan godt passe en kat, uden problemer.

Problemet er at jeg tænkte om jeg kunne også passe min skole imens.

Men det mener du så jeg ikke kan, og der er også mega forskel på en kat, og en killing.

En ældre kat har vænnet sig til noget, og har lært de ting den skal.

Ja, og en killing skal vænne sig til noget, og har ikke lært de ting den skal endnu.

Men tak for din kommentar, selvom det ikke passede mig helt..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er helt og aldeles enig med 'Felis'.

 

En ældre kat skal skam også lære nye ting. Når en ældre kat kommer til et nyt hjem er der nye ting, og der kan også sagtens være nogle ting som katten aldrig har lært, at du mener den skal kunne.

 

Jeg lærer da stadig min fire år gamle kat nogle nye ting. Ikke hver dag, men en gang i mellem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...