Hop til indhold

Pludselig urenhed


SteenEEP

Recommended Posts

Hej alle sammen,

 

Jeg er den lykkelige ejer af to katte. Frida og Bailey.

Den sidstnævnte har før tisset i sengen hos mig, og det er sket også den gang jeg havde en kæreste boende.

 

Inden for den sidste måned er det begyndt igen, og jeg var til læge med Bailey, for at få ham tjekket for evt. sygdomme. Det blev ret hurtigt set at han er både frisk, i fin form, og uden fysisk sygdom.

Da jeg for ca. en måned siden lavede hele min stue om, så har det muligvis her haft en effekt på ham, og gjort ham utryg og bange, så derfor fik jeg noget Pheromon(staves?)-spray med hjem sammen med noget Anxi Calm Gel, som han skulle spise.

Det har faktisk virket ganske fint i de lige godt 2 uger, men nu har han igen netop tisset i sengen hos mig.

 

Til dagligt har jeg et 9:30 til 17:30 job, så begge katte er vant til jeg ikke er hjemme.

 

Kattebakkerne er iøvrigt rene, bliver tømt jævnligt, og de bruger dem begge to.

 

Er der nogen der har et godt skud på hvad det kan være der sker? - det er meget frustrerende at det er en ting der gentager sig, til trods for medicinering, og sprøjt med pheromonerne.

 

Er der noget jeg kan gøre for at træne ham i ikke at tisse i sengen hos mig?

 

Håber der er nogen der kan komme med nogle gode bud!

 

MVH

Steen

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville prøve at lege med katten, så den bliver fysisk træt. Desuden ville jeg se på, om katten har et sted- gerne højt, hvor den kan ligge og overskue verden.

 

Urenlighed kan skyldes usikkerhed, derfor kan det være Feliway (et feromon) har virket. Det fås i sprayform, og du kan evt også lige give din seng et pift med det. (Feromoner er dufthormoner, Feliway, kan mennesker ikke lugte, men det er det, katten afsætter med sine kindkirtler, den den gnider hovedet mod noget. Morkatten udskiller det også, når hun har små. Det dufter af tryghed for katte)

 

At man har to katte- er ingen garanti for, at de ikke keder sig. Derfor vil jeg anbefale dig, at finde frem til noget legetøj (evt en af de der "fiskestænger" med en tot fjer i enden), og lige bruge 10 minutter på at lege katten træt, den skal helst lægge sig og gispe efter vejret. Så fodrer du den. Og så sover den.

 

Men den markerer fordi, den er usikker ifht den anden kat.

En liggeplads i højden: Mange katte kan lide at ligge højt, der er en sikkerhed i det. Den kan ikke blive angrebet bagfra- om man kan sige det, og samtidig kan den følge med i, hvad der sker.

 

Det samme gælder for den anden kat! Ikke alle katte er verdens bedste venner, man kan bare håbe, de i det mindste er neutrale.

 

Pøj pøj med det!

Skriv igen- hvis det virker- eller ikke.

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...