Hop til indhold

Er det normalt katte får hjertestop af medicin der skal afslappe?


Flemming Nielsen

Recommended Posts

Hej alle,

 

Sidste uge blev vores kat pludselig meget syg og ville ikke spise og skide. Vi tog den til dyrlægen der mente den havde forstoppes og blev sendt hjem med paraffinolie, med besked om at vi skulle komme igen mandag hvis det ikke havde forbedret sig, da det var blevet værre tog vi selvfølgeligt op med ham...

 

Det vidste sig at han havde slidegigt i ryggen, dyrlægen ville beholde ham over nat for at give ham drops og smertestillende og tjekke hans blod og urin... Vi skulle så hente ham hjem igen tirsdag ved 13 tiden... men Klokken 11:28 ringede telefonen med den besked at han var død af et hjerteslag... viser sig at han var stresset over at være der og de havde derfor valgt at give hum noget beroligende medens de gjorde ham klar...det blev hans død.. er det normalt??

 

Han var en fantastisk kat, og det føles ufatteligt hårdt at han skulle dø sådan... 10 års følgeskab og venskab væk på et sekund :-(

Link til kommentar
Del på andre sites

Øv, det er ikke en rar måde at miste sin kat :(

 

Og nej, det er ikke normalt med sådan et hjertestop, men katten har åbenbart været meget syg og svækket..og når den så også har været stresset af at være på dyrehospital, så kan sådan noget jodesværre ske.

 

Det du fortæller omkring kattens sidste uge, viser jo at der var noget galt med den...ud over slidgigt kan få dages manglende ædelyst og drikkelyst f.eks. også ret hurtigt give alvorlige skader på en kats organer, især leveren...men også nyrerne...og det er også ofte katte på den alder der viser sygdomstegn hvis nyrerne ikke har det godt...noget dyrlægen sikkert har haft med i overvejelserne når de ville tjekke blod og urin... og det ene med det andet..så sker der desværre somme tider dødsfald..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 10 months later...

Enig. Min kat havde lidt ala det samme. Han var 8 og dyrlægen kom herhjem. Hun sagde at hsns nyrer var alt alt for ødelagte. Og det var blot ved at mærke ham. Hun sagde det var godt jeg ringede men at der kun var en udvej. Aflivning. At gjorde jeg det ikke ville han dø alligevel kort efter. Om det var dage kunne hun ikke duge. Men valgte at afslutte det der. Så jo. En syg kat kan godt lade livet hos en dyrllge dvs. Især hvis den mere syg end først antaget. Og at beroligende kan dræbe...tja. hvis det kan påvirke katten så hjerterytmen nedsættes og han i forvejen har hjerteproblemer. Trist.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Det er desværre sådan, at alle (både mennesker og dyr) reagerer forskelligt på beroligende midler/narkose. Nogen af mine hunkatte reagerer meget på narkose, de er længe om at vågne op, vågner og duk! Besvimer de nærmest igen... Det er ikke rart at opleve- første gang troede jeg, katten var død!

 

Det er skrækkeligt, når den slags sker, men tro mig: Længere sygdomsforløb er uendeligt meget værre både for dyr og mennesker. Din kat er død på en ret fredelig måde, hvor det gik hurtigt.

 

Det er et chock, men tro mig: Det er sværere, når man selv får katten aflivet, og så i bakspejlet kan se, at det skulle være gjort noget før. Det fortryder man meget!

 

Nu er din kat et sted, hvor den ikke er bange eller har smerter mere, og det er godt, og selvom det gør ondt på dig, så er sorg og død en naturlig del af livet. Man skal give sig selv lov til at sørge, og det er en almindelig reaktion at blive vred på (fx dyrlægen) nogen, men lad ikke vreden bide sig fast.

 

Jeg føler med dig.

 

Mvh

Pinny Og jeg NÆGTER at linke til den der vamle regnbuebroen :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...